måndag 7 augusti 2000

Söndag != vilodag.

[bara en liten förklaring av vad tecknet ´!´ kan tänkas betyda i datorernas konstifika värld: I programmering används ´!´ som en s.k. ´icke-operand´, därmed ska ´!=´ utläsas ´skilt från´ eller ej lika med. Om man t.e.x. hittar !shit någonstans på nätet betyder det no shit. Bah]

Igår bidde det hektiskt, bakade en massa ty gumman fyller år idag och hennes släkt och vänner ämnar stämma upp till kalas!

Således måste vi ha någe hemma att bjuda på, så jag tog en bakdag igår.

Bidde en hel del, som du förstått (?) ämnar jag skryta lite nu:

Chokladkakor
Drömtårta
Kanelbullar
Knäckflarn med shoklad på
Kolakakor (AKA Farmors kakor)
Mjuk pepparkaka
Syltkakor
Tigerkaka (sockerkaka)
Tårtbotten

Tja, det var nog allt jag bakade igår :P Sen lagade jag mat till mig och gumman oxå.

Så nu vet du, har ingen aning om varför jag skriver detta egentligen. Är väl stolt att jag kan baka så mycket på en dag eller ngt.

Mycket annat han jag inte med, egentligen hade jag o Harri tänkt cykla runt Finnmarksturen, men vädret var knappast det bäst för sånna aktiviteter.

Nu ska jag ´jobba´ - mors!

<>

Inga kommentarer: