tisdag 26 juni 2001

Stringtrosor på jobbet, varför?

Hallå!

Igår när jag cyklade till jobbet cyklade det en tjej framför mig, det var totalt omöjligt att missa att hon hade stringtrosor på sig då de var mörka i färgen och hon hade vita tunna byxor och man såg tydligt vart snöret gick.

Givet var att det skulle synas. Men varför i hilvedde åker man till jobbet i stringtrosor? Ja, hon åkte till jobbet för hon parkerade i ett av alla cykelställ här vid ABB och det finns inget annat ”mål” i närheten av dessa cykelställ.

Skulle hon ha ”löneförhandling” med chefen igår kanske?

Anki trodde att hon kanske bara har stringtrosor men jag tycker det låter osannolikt. Jag misstänker att de knappast är komfortabla. Eller som en tjej i min gamla klass sa ”man behöver i vart fall inte vara orolig att de ska skära in..”.

-=-=-=-=-

Nya rön från ”SnowyErica” säger att stringtrosor tydligen är bekvämare än ”vanliga”. Dessutom lär de vara snyggare och bättre på alla sätt och vis *ler*

Se där, vad fel man kan ha :) Sen om man på något vis kunde få ut den informationen till resten av den kvinnliga populationen också *ler oskyldigt*

***

Kikade efter en ny bil igår, den gamla förolyckades som bekant om du läst gårdagens gästboksinlägg.

Jag ska nog prova en Toyota idag eller imorgon få se. Skulle vara skönt att ha en nyare bil för komfort, krocksäkerhet *harkel* och driftsäkerhet. Fast det innebär tyvärr baknlån.

Den som lever får se.

Jag var stel i nacken i söndags men det gick över igår. Bäst man är uppmärksam på nacken nu så att man inte sabbar sig...

***

Igår satt vi på balkongen och åt spaghetti och köttfärsås. Vi bjöd hem svärfar på en munsbit. Det var riktigt gemytligt. Solen sken och det var första gången vi hade middag på balkongen i shorts utan att frysa. Det är underbart med sommar!

Bjöd honom på en kompensationsöl eftersom han spillde ut sin i lördags när jag rattade ner i diket. :)

Avslutade middagen med varsitt glas Bailys (stavas?) och nostalgiska minnen. Perfekt måndagkväll :)

/Tobbe ”Bilar är mjuka, berg är hårda.” Arnesson

Inga kommentarer: