onsdag 18 juli 2001

Gin & Tonic

Blä för Gin & Tonic!

Jag vet om att jag inte ska dricka det men gjorde det iaf. igår. Dumt. Ankis brorsa är hemma i Sverige för första gången på två år och därför samlades tjocka släkten med respektive för lite festligheter igår kväll.


Jag blev bjuden på Gin & Tonic men jag fattar inte varför jag inte tackade nej!? Jag blir jämnt så förbannat illamående dagen efter av det, sen spelar det ingen roll om jag tagit en eller flera. Igår tog jag flera och mår därefter idag. Urk!


Det är Tonicen, jag tål den inte. Allvarligt talat. Det är smaken i munnen efteråt som sabbar det.

I ett desperat försök att bli av med illamåendet när jag duschade satte jag mig på golvet och provocerade fram kräkningar. Inte för att det var så svårt att provocera fram dessa men lik väl :)

Jag hade en fantastisk vision om att jag skulle jobba stenhårt idag och få undan en massa case men av någon ovanstående anledning har jag tappat motivationen att röra på mig. Konstigt.

Jag har precis käkat ett par dubbelmackor och druckit lite mjölk men jag är iaf. illamående. Blä!

Igår träffade jag en ny person som jag inte har träffat för sista gången, hoppas jag :) Ankis halvbror Tommys halvbror Mathias. Hängde du med? Anki & Tommy delar samma mamma och Tommy & Mathias delar samma pappa.

Anki och Mathias är alltså plastsyskon och tomten är inte far till alla barnen :)


I vart fall visade det sig att även han cyklar MTB, jag kunde inte låta bli att ta upp ämnet när jag såg ett lerigt cykelställ på hans biltak. Mycket riktigt hade han varit med i Rättvik i helgen och trampat.

Senare under kvällen visade det sig att vi kört flera lopp samtidigt, men vad som verkligen var intressant var att vi dessutom gått i mål snudd på samtidigt i de tre vi pratade om!

Min tid FMT ’00: 8:18:43
Mathias tid FMT: 8:50:37

Min tid KjellsTur ’01: 4:15:15
Mathias tid KjellsTur: 4:11:19

Min tid Mörksuggan ’01: 3:56:55
Mathias tid Mörksuggan: 3:57:02

Hur faen kommer det sig att världen... eh ...Sverige, är så litet?

Jag hoppas träffa honom i skogen på en träningsrunda så småningom, det är ovanligt man träffar folk som varit med i samma lopp som en själv men dessto ovanligare att de dessutom ligger på samma nivå. Dessutom verkar han känna en bunt med cyklister i krokarna.

Jag undrar om man kanske skulle gå med i en cykelklubb i vart fall...

Inga kommentarer: