måndag 30 juli 2001

HISSkelig tur...

*skratt*

Här på ABB i Ludvika finns en så kallad Paternosterhiss. Det är helt enkelt en massa hisskorgar som åker runt, runt, runt i mellan våningarna. Lite svårt att förklara, ungefär som ett pärlhalsband där pärlorna är hisskorgar. På varje våning finns två gluggar där man kan hoppa in och ut i hissen. Hissen rör sig hela tiden så det gäller att hänga med när man ska hoppa av på rätt våning.

Idag när jag skulle åka upp ett par våningar valde jag den hissen, eftersom man slipper vänta på den vanliga hissen. Jag hann åka en våning så stannade hissen. Lyckligtvis precis på ett våningsplan så det var bara att kliva ur. Oftast stannar den så att man får golvet ungefär i midjehöjd så att man inte kommer ut...

Tryckte upp den vanliga hissen och klev in, men se! Då var den på väg till bottenvåningen trots att pilen visade att den var på väg uppåt. Bara att åka ned och vända *grrr*

Ingen bra dag att åka hiss på idag...

Igår körde jag en riktig tokvända på cykeln, körde 17 km väldigt teknisk terräng på bara en timme. Helt färdig när jag kom hem, de sista två kilometrarna frustade jag värre än en blåval *skratt*

Det är skönt efteråt brukar det heta, men med mountainbike är det skönare under tiden! *tipsa*

Ha det!

Inga kommentarer: