måndag 9 juli 2001

Picnic, PaintBall, fylla och avlivad hund.

Hallå dagboksdiggare!

Idag fyller jag 23 år och en månad, firar med en flaska vatten.

Helgen har varit mycket händelserik måste jag säga, för att vara en av mina helger *skratt*

I fredags åkte jag & Anki till en kanonfin strand i Ludvika. Den är uppbyggd av sligsand som är alldeles svart, nästan som på Hawaii fast med tallskog runt om :)

Där avnjöt vi en fin picnic med hemgjord kycklingsallad, bubblande vin och jordgubbar. Vattnet var kanonskönt och vi bara njöt av tillvaron :)


I vattnet hittade jag en livs levande singalkräfta. Tror jag aldrig sett en kräfta på dagen förut. I vilt tillstånd alltså. Jag kunde inte låta bli att pilla lite på den, fan vad snabba de är i vattnet!

Försökte distrahera den med ena handen och fånga den med den andra, men den genomskådade tricket och flög runt och knipsade efter mina fingrar. Sen simmade den iväg mot min fot. Fan vad snabba de är! Jag ryckte undan foten och tyckte att det var dags att låta den vara ifred .)

I vattnet låg en stor stock och flöt som vi försökte sitta på utan att välta. DET var en utmaning :) Har några fina plumsbilder på Anki, ska försöka kasta upp några under prylar sen...


Efter den underbara picnicen (tack än en gång älskling!) åkte vi hem, tog en dusch och sen var det Ludvika Bluesfestival som stod på schemat. Fredagens artister var The Rockfire och M’Train. Rockfire spelade rockabilly och det gillade jag inte särskilt mycket, jag var inställd på blues juh :) M’Train å andra sidan... WOW! Det var väl inte råblues men fan alltså! ZZ Top släng er i väggen! Djävlar i min lilla låda! Det var blues med attityd! Rekommenderas!

Se deras inte allt för aktuella hemsida här: http://home5.swipnet.se/%7E...

Snacka om att bli överkörd av tåget när det bandet drar igång!

Det var fredag det!

Lördag, sov lite längre än brukligt men sen var det dags att gå upp och leta fram några vettiga Pain(t)Ball kläder.

Kvart över ett skulle vi samlas utanför mig, stuva in oss i ett par bilar och åka till Grangärde. Som beräknat blev vi lite sena så det var tur vi inte sa halv två :) Jag hade med mig ungefär åtta liter vatten, för jag misstänkte att mina polare inte skulle vara lika förutseende. Jag fick rätt :)

Väl i Grangärde blev vi utrustade med overaller, markörer och ett styck Pain(t)Ballbana.

Vi lottade lagen och satte igång.


Första matchen, jag sköt en tjej som heter Liv i motståndarlaget och tog deras bo. Matchen över, vi vann.

Andra matchen, jag sköt liv och tog motståndarnas bo :)

Tredje mathcen, ja, jag sköt Liv och tog deras bo *skratt*

Det började bli lite tråkigt där så vi lottade om lagen än en gång. Det blev inte så stor ändring men jag fick i vart fall över svärfar till motståndarna så att jag fick chansen att skjuta honom, vilket jag med glädje gjorde - i ryggen *ler djävulskt*. Sen hamnade jag i en besvärlig situation med min sambo Anki som motståndare. Jag kastade mig ned lite vårdslöst bland några stenar. Slog i knäet men det struntade jag i. Då.

Eftersom vi hamnade i låsta positioner tog jag lite för stora risker så Anki fick mig. Fan! :) Fin träff på aniktsmasken.


Vi lirade säkert nio matcher den dagen. Mellan 14.15 och 16.30 ungefär. Allt vatten tog slut.

Myggbitna och bromsattackerade gav vi upp. Jag tog motståndarnas bo totalt fyra gånger och det lag jag var med i förlorade bara en gång :)

Min knäskada var ingalunda ”bara ett skrubbsår” som jag trodde. Hade ett jack på ungefär två-tre centimeter, men det gapade öppet och var bra djupt. Sånt som händer :) Misstänker att det borde ha sytts, men jag gjorde rent det med sprit och tejpade ihop det när jag kom hem.


Efter Pain(t)Ballen åkte vi och badade, fan vad skönt det var!


Sen träffades vi hemma hos mig (efter att alla duschat så klart) för grillfest. Det blev mer fylleslag men djävlar vad kul det var! Maten var bland det godaste jag ätit i år. Pommes, bearnaisesås, vitlökssmör och en underbart mör biff som legat på grillen precis lagom. Det smalt bort i munnen och exploderade i smaker! Min gom och mina smaklökar älskar mig fortfarande!

Det var tänkt att vi skulle gå ned på Bluesfestivalen men vi hamnade på Trädgården istället.

Kul hade vi iaf.. :)

Bilder från lördag kommer.




Söndag så. Som väntat såg det för djävligt ut hemma, men det var det värt.

Vaknade med en förbannat rejäl träningsvärk från PaintBallen. Lår, rumpa och armar. Inte _såå_ skönt att gå utför trappor och slänter. Inte att cykla heller. Konstigt. Jag kan cykla hårt i åtta timmar utan att få träningsvärk, men lira PaintBall i nån timma... Måste vara den hopkrupna springstilen, ålandet efter backen och att springa med markören i skjutposition som gör det...

Det blev till att skura golvet i köket, trappen, borden ute och en djävla massa disk!

Anki var bakfull :P Missförstå mig nu inte, vi hjälptes åt att städa :)

Lyckligtvis hade vi städat ute rätt bra på kvällen iaf. :)


Efter städning och lite slappning åkte vi till Grängesberg och badade i Kyrkviksbadet, där var kanonfint och riktigt långgrunt. De har dessutom ett hopptorn. Förvisso bara två meters fallhöjd men hopptorn är ovanliga nu för tiden.

Bror åkte med oss till Ludvika för att ta tillbaka sin bil.

Somnade ovaggat efter en lång promenad.

Det var söndag det.

Nu imorse fick jag veta att syrran tvingast avliva hennes gamla schäfer Jazzie. Må hon vila i frid.

Jag tänker vänta tills efter jobbet innan jag blir ledsen för det, men jag har svårt att hålla tillbaka tårarna nu :(

Det får mig dock att undra, varför är det ”humant” att avliva en hund som lider av ålder eller svåra sjukdommar men inte ”humant” att avliva en människa?

Jag kommer nog att stillsamt grubbla på liknande saker den närmaste tiden...

Inga kommentarer: