torsdag 9 augusti 2001

Nostalgi


Tänk vad fort tiden går egentligen.

Igår tänkte jag om min cykelpolare dra ut en sväng, men jag insåg att vi varit åt alla väderstreck runt Ludvika så jag tänkte; Vi tar bilen till Nyhammar och cyklar därifrån.

Jag växte upp i Nyhammar och har inte cyklat där på ungefär tre år.

Helt makalöst vad naturen har ändrat karaktär. Där det tidigare var stig är nu våtmark eller helt igenväxt. Där det fanns skog är nu kalhyggen. Där det fanns stigar är nästan alla spår av dem borta.

Det får mig att undra; Om människan plötsligt försvann från jordens yta, hur länge skulle då hennes spår finnas kvar?

Givetvis skulle det finnas en hel del lämningar av t.ex. hus och byggnader, men med tiden skulle även de försvinna under jord.

Intressant tanke...

Inga kommentarer: