onsdag 14 november 2001

Den förlorade sonen är åter!

...eller son och son. Cykel iaf. :)

För en tid sen blev min ”slit och släng”-cykel stulen, men igår när jag trampade hem från jobbet på min nya dito fick jag se den stulna parkerad mot en vägskylt. Jag stal med den hem.

Egentligen är det olagligt att ta med sig en cykel hem, oavsett om det är sin egna och att den blivit stulen. Anledningen är att den som stal den kan ha sålt den till någon som köpt den i god tro - och då blir den stulen igen, så att säga. Men det skiter jag fullständigt i. Just nu :)

Jag tycker det var lite väl lägligt att den stod parkerad där jag passerar fyra gånger per dag, nästan som den var planterad där för att jag skulle hitta den... Undras om jag håller på att bli paranoid eller om det bara är min onyttiga blåögdhet som avtar?

Annars är det rätt lugnt i Gundeland måste jag tillstå. Jag har börjat läsa en god bok igen. Jag blev så sugen när jag såg ”Sagan om ringen” i nytryck och på rea på Åhléns att jag gick till biblioteket och lånade en... helt annan bok. Virtual Light av William Gibson. Science Fiction. Så långt (c.a. halva boken) är den bra. Gibson är bra.

Någon dag när jag tycker jag har råd ska jag köpa Sagan om ringen och läsa den igen. Oj. Önskar att man totalt kunde glömma hur den var så att man får uppleva allt på nytt igen. Fast jag vill ha dem på engelska den här gången. Både lärorikt och bättre :)

En annan serie böcker jag tänkt mig läsa om är Liftarens guide till galaxen, men när det blir vet man aldrig :)

Igår borde jag ha städat lägenheten, men nej... Var sugen på att bygga lite LEGO (!) men jag kunde inte riktigt förmå mig själv till det när jag ska städa, så jag fastnade framför TVn istället *gör en liten segerdans över min självdiciplin*

Nåväl, må väl!

Nu ska jag försöka få något gjort :)

/Tobbe

Inga kommentarer: