måndag 26 november 2001

Låg friktion och adrenalin!

Hallåj!

I morse när jag tog cykeln till sporthallen började det bra, andra kurvan fick jag släpp på framhjulet. Lyckligtvis klarade jag skivan.

När jag sen svängde in på skolgårde vid Kyrkskolan bar det iväg igen med däcken, den här gången båda. Ner med foten och den haschade naturligtvis också. Så där stod jag kämpande med alla tre stödpunkter på glid. Klarade mig från att ramla än en gång, av någon outgrundlig anledning hade jag sladdat runt nästan 180 grader :)

Med adrenalinet pumpande fortsatte jag till sporthallen. Fan vad handen skakade när jag skulle låsa cykeln :) Skönt!

Det var andra gången Kyrkskolan bjöd på en dos adrenalin när jag cyklar till sporthallen, förra gången var det tre små killar som höll på med någon skojlek, den ena började springa baklänges rakt in i mig helt utan förvarning. Det var också intressant, men inte lika som idag :)

***

Annat som har hänt värt att nämna är bl.a. i tisdags när jag lurade Anki att vi skulle gå till Hemköp på stan och handla lever när jag istrället tog henne till Selmas och bjöd på fin middag :) Det var trevligt, men vi fick vänta lite väl länge på maten tycker jag, så vi skippade efterrätten och gick hem istället.

Men jag ska fortfarande bjuda Anki på lever, hon har inte ätit det på kanske tio år och hävdar att det inte är gott. Hon har gått med på att smaka om jag lagar det :)) Värt att nämna är att hon inte tyckte om pulvermos innan hon provat det jag lagat heller...

***

Idag ska jag lämna bilen till gummiverkstan' och få nya vinterdäck. Få och få, de kostar minsan multum *sucka* Nåja, vad gör man inte för att åka och hälsa på sin älskling? Jag ska åka dit på torsdag eller fredag, vet inte exakt vilken dag än.

***

Appropå älskling så har prylbögen i mig gått och blivit kär, igen. Den här gången i en ny cykel. Det är dags att ge den jag nu har en rejäl genomgång och byta alla slitagedelar, en nätt operation som kan kosta upp till 5.000:-. Grejen är den att ramen är något för liten för mig så jag får ont i knäna när jag cyklar mycket och hårt på den. Jag har ingen lust att lägga den sortens pengar på en för liten cykel så nu har jag börjat leta efter en ny *sucka*

Här kan i vart fall skönheten beskådas:
http://www.fisherbikes.com/bikes02/bike_detail.asp?series=sugarplus&bike=Sugar3_plus_Disc

Usch, det blir dyrt att hålla på med den här sporten...

***

On a similar note slängde jag på vinterdäcken på cykeln igår (inte den jag var ute och sladdade med idag) så nu är jag redo att tackla vinterloppet jag anmält mig till. Snö(g)loppet. Den sjätte januari bär det av på en 42km lång bana. Jag var med i år och det ska bli kul att köra den igen. Den här gången ska jag ta bilen till starten och ha ombyte med mig, det var inte kul att vara blöt och frysa i väntan på sista man i mål och prisutdelning!

Ha det gott!

Inga kommentarer: