måndag 10 december 2001

Inflyttningsfest

Tjoho!

I lördags var jag på inflyttningsfest hos en vän. Som vanligt i det gänget konsumerades en ansenlig mängd alkohol och som vanligt drev vi varandra längre och längre i "kom igen nu då, du törs inte" landet. Tyvärr tror jag att jag vann. Men det glömmer vi, eller hur Sofia? *ler*



Än en gång är jag positivt överraskad av Grand, Ludvikas snudd på enda uteställe för folk under 30. Musiken var klart godkänd större delen av kvällen, inte likt Grand som mest spelar HipHop på fredagar och remixade 80-talshits på lördagar. Men i lördags var det mer åt trancehållet. Underbart.


Mer saker som jag kan kalla "än en gång" är fars oförmåga att anpassa sig till 2000-talet. Han såg väldigt sträng ut och lät hemskt förmanande när han fick veta att det var en tjej som bjudit mig på fest. Alltså, inte faktumet att det var en tjej utan att det var en annan tjej än den jag är tillsammans med.

Att en kille kan vara enbart kompis med en tjej och inte ha något intresse att hamna i säng med henne är tydligen ingen möjlighet. Nu hamnade vi förvisso i sängen ändå *skratt*

Se bilder från festen här: http://www.arnesson.nu/foto/011208/

Sportarbettan här på lunar tyckte att jag hade vissa likheter med Ricky Martin på sista bilden. Jag valde att ta det som en komplimang trots att jag inte anser det som snällt att jämföra mig med den smörsångaren .)


Söndagen ägnades till stor del hos syster-yster i Örebro och julhandel, nu är alla klappar handlade, tror jag :) Tack för maten ysteros!

Jag tog med systersonen Mattias till Mariebergs komercentra där han fick köpa två presenter till syrran. Det måste vara ett hett raggningsknep, att ta med en liten unge till affären. I vart fall om man är kille .) Det blir en helt annan dialog på något vis.

*tipsa*


Ikväll är det julbord nummer två för året, den här gången med kollegorna från Västerås. Jag ska inte frossa i samma mängd den här gången men jag ska försöka fokusera mig på proteinet :)

Ha det!

Inga kommentarer: