onsdag 5 december 2001

Kalorifnatt

Jaha, så har det då hänt. Jag har läst och lärt mig "för mycket" om näring, träning och liknande.

Av ren nyfikenhet kollade jag igår hur mycket kalorier jag förbrukar på en dag i snitt, sen kollade jag hur mycket jag borde äta för att bli av med fläsket (mindre så klart). Sen kikade jag noggrant på vilken fördelning dessa kalorier ska ha. Alltså, hur många gram protein, kolhydrater repsektive fett ska jag äta.

När jag ändå kommit så långt i mitt pillande gjorde jag en snabb tabell över vad och hur mycket jag äter och kom fram till att jag äter för mycket fett och för lite protein.

Nu när jag vet det kommer jag att anpassa min kost efter det. Fan. Jag som hade lovat mig själv att inte bli så galen att jag börjar räkna kalorierna jag slevar i mig. *bankar skallen mot väggen*

Nåja.

Förändringen blir initialt inte så stor *lovar* Jag ska bara byta mellanmjölken mot lättmjölk istället :) Men i alla fall? Slår vad om att jag kommer att skriva upp hur mycket jag tar av var ingrediens i mitt nästa storkok och gör en uträkning på näringsinnehållet per portion.

Ack.

Ibland tycker tom jag att jag går för långt *skratt*
Jag får trösta mig med att det kommer att bli enklare att nå den fysik jag vill på det här sättet :) Alltid något...

Inga kommentarer: