tisdag 24 april 2007

Det går smått med beachandet


I vilket fall gick jag nio kilometer, annars har det varit ovanligt dåligt med fysisk aktivitet på sistone. Får packa gymkläderna till den stundande Söderhamnsvistelsen igen, så här kan jag inte hålla på. Mer begränsat med mat i varje fall, även om jag kompenserade rikligt med chokladdoppade nötter. :D

Snabbt recept:
Fräs chili, vitlök och soltorkad tomat i en kastrull. I med creme fraiché och låt koka till sås, smaka av men tänk på att räkor är salta i sig. Rör i räkor men låt dem bara bli varma, ej koka (man kan snabbtina räkorna i ett durkslag som doppas i pastakastrullen om man glömt tina eller har bråttom). Servera med pasta och kokta grönsaker.

Såg filmen Sin City igår, helt OK även om jag störde mig en del på allt berättande i början. Tänk att jag haft en Bruce-film liggande så länge utan att veta om det!? Fick ta paus på slutet och bränna en ny skiva då den var kass, inte undra på att jag normalt lägger massor av slantar på köpfilm. Finns det något mer irriterande än när filmen strular när upplösningen närmar sig? Såg Fåglarna på heminspelad VHS för något år sedan, precis när filmen ska nå sitt slut och våra "hjältar" sätta sig i säkerhet blev det något annat på bandet. Tror jag måste köpa den filmen för att få se slutet någon dag, även om den var rätt seg. Passade f.ö. på att bränna en ny kopia av Madagascar också, så nu har jag sett slutet på den med - led av samma problem med hackande skiva.

Imorgon ska jag beställa min gitarr, hav förtröstan Jesper!

Inga kommentarer: