söndag 24 juni 2007

Dalakorpen downhill cup, deltävling #2


Plockade upp Harri och drog till Grycksbo där tio man drog på sig finaste utförskostymerna och puttade upp för Grafsberget. Eftersom det var lerigt satan bestämde jag mig för att gå ned och hämta skärmarna och spana in spårval under tiden, sedan fick det räcka med ett enda övningsåk. Tror iofs. ingen annan körde fler i leran?

Heat ett körde jag helt galet och på strax över två minuter medan Harri rullade in på 1:46 eller så. FAN! Heat två hittade jag mina spår men kapade "bara" sju sekunder till 1:53. Jag är för feg för att köra fort. :/

Efter mitt andra heat knallade jag upp i spåret med Harris kamera och förevigade kvarvarande åkare, resultatet av det finns här.

15 mil bilkörning för sex minuters cykling, det är nog rekord. ;)

Tack till alla som dök upp, men speciellt till de fagra tidtagarfunktionärerna samt Westman som arrangerade. Det var en kul kväll!

Inga kommentarer: