lördag 9 juni 2007

Födsledagskalas


Tja, enligt någon slags tideräkning var det dags att fylla 29. Så jag svängde ihop några smörgåstårtor och bokade jobbets partybåt.


Vädret var kanon så badsuget var stort ända tills jag provade att bada. Det var tokigt varmt även i vattnet, faktiskt. Här på bilden nedan badar jag dock ofrivilligt, halkade när jag klättrade på båten. :D


Far & bror visar med all önskvärd tydlighet varför herrar inte får tävla i konstsim...


Efter ett tag var det dags för familjen att mönstra av och polarna att mönstra på.


Efter att vi puttrat till jobbet och hämtat saker ur kylarna där blev det mer smörgåstårta och sedan fylldes grillen med burgare. Mumma!


Till efterrätt vaniljglass, maränger, choklad och hemkokt kolasås.


Harri är riktigt nöjd med sig själv efter att ha sullat ned skjortan...


Mer bildbevis på varför herrar inte tävlar i konstsim...


Jag simmade ut med systemkameran och tog några solnedgångsbilder på båten. Det var sjukt jobbigt och jag var rädd att tappa kameran mot slutet... Som det syns på molnen fick vi en kort åskskur över oss också. Allt för minnena!



Tack alla glada!

5 kommentarer:

Markus F sa...

Grattis i efterskott gullegubben!
Den där partybåten ser ju hur trevlig som helst ut.

Tobbe Arnesson sa...

Tack gammelgubben!

Det är Ingvar Oldsbergs gamla partybåt, i sann "Jag mötte Lassie"-anda kan jag därmed rapportera att jag delat rövsvettplats med honom. ;)

Vi kanske ska boka båten under FMT och sitta vid bron i Stensbo och hejja på? Kan bli hur najs som helst!

Anonym sa...

29 år? En sån liten läckerbit.

Puss & Grattis Tobbe!

Anonym sa...

Tack själv! Det var sannerligen en av de bästa helgerna på länge. Till och med myggbetten framstår som rekorderliga...Bada i sjön är betydligt bättre än att bada i en fontän dessutom.

Johan Mölleborn sa...

Men, nu har ju civila kläder. Harri ser ju jättekonstig ut utan cykelkläder.
Skrattis förresten!
/Big