måndag 18 juni 2007

Jobbpendling


Inspirerad av bruse stängde jag av väckarklockan och lät kroppen vakna när den själv hade lust, sen cyklade jag till jobbet i duggregnet. Eftersom klockan hann bli efter 10 innan jag stämplade in passade det bra att göra lite serverunderhåll när alla andra gått hem, vilket så klart drog ut på tiden. Men nu är jag hemma igen med ett styck kebabtallrik med ris. Grumt nöjd att kunna mata på så pass på hemväg - även om nu de 0,1% i lutning jag har är långt ifrån det Markus upplever i alperna just nu.

Appropå Markus och alper fick jag tre (!) SMS innhållande följande textmassa:

Allt är bra med mig. Jag cyklar i bergen och sen dricker jag öl. Hotellet är stängt så jag får laga mat själv. Kram mf.
Nästa år ska jag göra Markus sällskap, har vi precis bestämt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Knepet med att köra utan väckarklocka, är att alltid göra det. Alltid utan undantag! (jag gör det dock 2-4 ggr/år om jag ska med tidigt tåg eller flyg). Det tar ett tag, men till slut börjar kroppens egna inbyggda väckarklocka fungera. Ett tag kunde jag ställa klockorna hemma efter när jag vaknade, så precist var vaknandet. Men var uthållig. Och våga tillåta dig att ibland komma sent.

Markus F sa...

Visst ska du med.