söndag 17 juni 2007

Kvällsminimalism

Bilden föreställer Ryddans over the bar på Milbanan från april 2005 och har inget med kvällens tur att göra, annat än att det är samma stig.


Efter en våt kväll i Borlänge med utgång och tillhörande bakfylla var det skönt att komma hem till Ludvika igen vid 18-snåret och ge sig ut på en cykeltur.

Packade ovanligt minimalistiskt, tog bara mobilen och lägenhetsnyckeln, ingen rygga och inte ens en vattenflaska. Trampade lätt i kropp och sinne iväg till Milbanan som kördes så det stänkte om det (det har regnat hela dagen, men slutade strax innan jag kom hem från Borlänge).

Det var så skoj att cykla att jag utökade med Knutsbo, lilla "berget" mellan Jägarnäs och Knutsbotjärn och så två gånger upp på Högberget. En tur med mycket klättringar och därmed också många härliga utförsåkningar.

Men det bästa var minimalismen, fokus på cyklingen. Stannade bara en gång då en björk lagt sig olyckligt över stigen, annars satt jag njutande i sadeln från dörr till dörr.

F L O W !

Att det var över en månad sedan jag cyklade MTB på hemmaplan gjorde inte saken sämre.

Mer cykling där fokus ligger på själva cyklingen utan en massa störande moment anbefalles!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är precis vad vi hårt prövade småbarnsföräldrar sysslar med mellan nattning av barn och annat.....

Ska vi ö.h.t hinna ut på kvällarna får det gå så kvickt att vi aldrig kommer ihåg att få med oss prylarna ut.

Tur att Viksjö/Lövsta-skogarna ligger alldeles in på knuten.

Tobbe Arnesson sa...

Note to self: Do not get pregnant.

Anonym sa...

Precis så ska det vara, snabbt å enkelt. Det fattar aldrig tjejerna, de ska bara krångla till det med förspel och massa extra utrustning.

Tobbe Arnesson sa...

Det är inte min erfarenhet bruse, men jag gillar iofs. att fokusera på samma sak när det gäller såväl sex som cykling. Dvs. njutning och flow...

Anonym sa...

Njutning och flow. Där är nyckelorden för det mesta här i livet.