lördag 30 juni 2007

Peace and love - dag 2

Dag två på Peace and love och min sista dag. Mötte upp en redan dragen Ryddan (han fick inte smuggla in sin sprit så han drack upp den istället) och sen började vi våra vandringar mellan scenerna igen.

Miss Li

Eh, ja. Vad ska man egentligen säga? Underlig musik, inte min grej. Men fansen gillade det. Verkade även som fröken Li gillar mig, eller hur ska man annars tolka nedanstående asfaltsklottring?



Sabaton

Heavy Metal från Falun. Det går inte att komma ifrån, metal är schlager med alla dess klassiska tillbehör. Fast Sabaton var riktigt bra faktiskt, även om det nu inte är något jag lyssnar på normalt. Kul att se en spelning med eldflames och fyrverkerier också. Rejält röj till Veronica.


Thomas Di Leva

Jag behöver väl egentligen inte skriva något här antar jag? Alla vet hur han låter, är och uppträder. Kul när han upptäckte måsarna som seglade i skyn under låten Ingen kan köpa livet och skrålade ut: Fåglarna har fattat det, Borlänge! Fåglarna har fattat det!


Sahara Hotnights

Enda spelningen jag såg i sin helhet, bra spelat. De avverkade plektrum på löpande band. :) Sjukvårdsteamet hade fullt upp, de plåstrade om klart övr tio pers och mer än dubbelt så många lyftes över kravallstaketet. Galna fans, vi stod längst fram men inte i mitten och där var det lugnt. Sångerskan hade tuttfräs i början av showen. ;)


Folket

Det var helt galet med folk igår, klart mer än i torsdags som var ganska behaglig. Vi gick ut från området för att snabbare ta oss mellan scenerna. Det var rätt kul att springa mellan Di Leva och Sahara, galet kryssande mellan folk. Knappast uppskattat av dem dock. :D


Mando Diao

Meshuggah, Peps Persson och Mando Diao spelade samtidigt och jag vill egentligen bara se de två förstnämnda. Men vi råkade befinna oss vid Mandos scen när de skulle börja så jag stannade några låtar. Men det tog en evinnerlig tid innan de fick igång showen och då var folkmassan bokstavligen i gungning. Så vi flydde fältet tämeligen omgående.


Eldshow

På vägen till Peps hittade vi dessa eldfängda töser, trollbindande...


Peps Persson

Dagens bästa band, helt klart. Folk dansade, sjöng med och var riktigt glada. För man blir glad av Peps musik! Synd att de även verkade bli röksugna. *host* Såg bara några få låtar för att hinna se Meshuggah.


Meshuggah

Stor show, rätt dålig musik faktiskt. Vi gick tillbaka till Peps men han hade slutat spela när vi kom fram. D'oh!


Alice Cooper

Kvällens huvudnummer började spela punktligt, det tog nog folk på sängen då det mesta varit försenat. Vi hade ställt oss rätt bra tills de stora massorna började trycka på från alla håll. Allt knuffande och skuffande blev för mycket, stod bara ut några låtar. Nu är jag iofs. inget Alice-fan men det var stort att åtminstone höra Lost in America av fabrorn.


Fattaru

Vi satt på Esplanad och tog en fika precis när Fattaru började spela, så vi hörde två låtar i vart fall. Inte min musiksmak direkt. De spelade istället för Promoe som ställt in pga sjukdom. Senare på kvällen fick vi höra hiten "Mina hundar".


The Horrors

Brittisk skräckpunk? Besynnerligt och inte direkt bra, men de var skoj att titta på. :)


Familjen

Vi tog oss in på S2 och lyssnade på Familjen, enmansorkester i den elektroniska genren med två på scen. Trodde de spelade när vi kom in men de höll tydligen på med soundcheck, jag tyckte väl det lät konstigt. Men det lät lika underligt sedan med. ;) Aldrig förr har en mikrofonsladd fått ge uttryck för sådant erotisk lidande. Bortsett från sången var looparna rätt bra faktiskt.

Och därmed var P&L över för min del, hemma och packar inför en veckas seglingssemester...

2 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Det här P&L verkar najs. Knäcker PDOL artistmässigt iaf i år.

Anonym sa...

ey! kul att du såg oss på peace and love! :D det var drag. kika gärna in mer på vår hemsida vettja; www.eldflugor.se