onsdag 15 augusti 2007

Skogstur i regnet

Hade stämt träff med Fred från Kanada klockan 18 bakom Flamenco, kvart över fem såg bromsoket ut så här:

Stressade som fan att få någon form av funktion i bromsen, byta om och ta två cyklar ned till pizzerian så nu ser det ut som ett veritabelt bombnedslag här i lägenheten. Ringde Harri för att meddela att jag nog skulle bli sen, men han hade bangat för regnet. Fred ringde och hörde om det verkligen skulle bli någon cykling - och efter allt mitt slit hade jag strypt honom om han bangat. ;)

Moa dök upp istället för Harri (efter att också ha ringt och frågat om det skulle bli något), så det blev en veritabel firmaträff i skogen. :)


Vi körde bl.a. upp vid Skorstenshöjden och ned till Biskopsnäset via Håksberg. Strax över två timmar var vi ute, regnade i början och slutet annars var det faktiskt uppehåll och jag frös inte fast jag hade kortärmat. En skön och fin tur faktiskt. :) Lyckades med konststycket att vurpa också, framhjulet gled iväg på en stor platt sten. Det var länge sedan jag vurpade på hemmaplan.

Fler bilder finns i ride reporten på happy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vurpar på bortaplan?

Mickegillarcyklar sa...

Verkar ha varit en fin tur.