lördag 22 september 2007

LunarStorm-arkiv


En gång för många år sedan, innan happy och definitivt innan facebook var det LunarStorm som var det stora communityt - även för vuxna. Innan det spårade ur och blev fjortishak med några slumpmässiga pedofiler. Vi pratar nu om 2000/2001, på den tiden var även jag en aktiv användare av den sidan. Där kunde man skriva Dagbok, inte alls olikt hur man idag bloggar.

Jag sparade alla dagboksinlägg jag skrev på den sidan, 78 stycken mellan 2000-06-15 och 2002-01-23 för att vara exakt. Dessutom skrev jag ytterligare en dagbok om Finnmarksturen 2003, fast inte på lunar.

Eftersom jag hade alla dessa texter liggande tyckte jag det kunde vara kul att lägga in dem här på bloggen med rätt datum, dessutom letade jag upp bilder från samma händelser som jag "bloggade" om. Förutom att jag lagt till bilder är texterna precis som jag skrev dem, med stavfel och allt.

Klicka på taggen "LunarStorm-Arkiv" här under inlägget för att se dem alla, eller klicka runt i Arkivträdet till vänster.

Jag har ändrats en del som person på de här sex åren, men inte jättemycket ändå.

Nu ska jag ta reda på hur man kör backup av blogger så jag kan göra om hela det här jobbet på nästa plattform, när blogger av någon anledning inte längre är ett alternativ.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade en egen hemsida, som jag hackade ihop själv. Som också var en blogg långt innan odet blogg var uppfunnet. Det var mellan 1998 och 2000. Så jag slutade när du började. Har också funderat på att lägga ut dem. Skulle se kaxigt ut. Blogg sedan 1998! ;~)

Vito sa...

Jag läser era bloggar som jag läste John Fante ...hårt och gayigt...Tobbe är min nya husgud..bruse är min nya tranströmer

Anonym sa...

Wow, jag en Tranströmer!