lördag 1 september 2007

Nattlig inspiration

Den minnesgoda läsaren utan eget liv kanske minns att jag snickrade och satte upp några DVD-hyllor i början av maj? Jag satte då bara upp fyra av de sju hyllor jag snickrat, således hade jag tre till att sätta upp. Eftersom de fyra första blivit överfulla har det varit dags en tid, men man behöver tre saker för att göra tolv hål i grannens tegelvägg:

  1. Slagborrmaskin
  2. Betongborr
  3. Inspiration
De två första äger jag sedan gammalt, men inspirationen har saknats. Inatt kom den dock till mig i vågor. Ljudvågor. Klockan 04. När grannen kom hem från krogen. Och spelade bl.a. Ingen sommar utan reggae med Markoolio.

Visst fan ska man få ha fest ibland, till och med sent. Men hon har ju för fan total avsaknad av musiksmak, ständigt denna topplistemusik som ingen vettig människa vill höra. I vart fall inte jag, inte varenda takt och speciellt inte när jag sover.

Så 08.00 satte jag betongborren mot väggen, flinade upp elakt och tryckte in knappen på borrmaskinen.

Tolv hål och en dammsugning senare sitter de där och väntar på att fyllas, men det får bli en annan gång för nu ska jag möta dagen.

8 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Tobbe du är en ond man :-D

Tobbe Arnesson sa...

Tycker lite synd om de andra grannarna som inte alls hade med det här att göra, men man kan inte göra omelett utan att knäcka några ägg...

Anonym sa...

Hehehe

Anonym sa...

heee,, faan vad könt!

/STEFAN

Anonym sa...

Hon som bor under dig hade inget anmärka på borrningen. Kommentaren ar; "Rätt åt dom"

Anonym sa...

Det ser lite snett ut..... I övrigt helt rätt!

Patrik Skolling Möller sa...

Har hon sagt något ?

Jonas sa...

Elaka tobbe! Go!