söndag 2 december 2007

Vintermek


Puh!

Det är jobbigt att meka, speciellt när man har en usel arbetsplats i form av en trång hall utan arbetsytor i ståhöjd. Jag vill ha ett hus med cykelverkstad. :/

Nu är i vart fall bägge cyklarna redo att möta vintern. Sutran fick en ny eker i bakhjulet, nyriktade hjul (hjulen är värdelöst byggda på Sutran), justerat baknav och W240 dubbdäck.

Hardtailen fick Freddies Revenz Light, ny mellanklinga (den gamla var "lite" sliten som synes på bilden) och gaffeln sänkt från 130 till 100 mm. Hade jag hittat min Thomsonstam hade jag satt på den också, fast jag hittade å andra sidan min låda med fiskedrag som jag letat efter i ett år nu... :)

Lite frukost i magen så får vi se om jag orkar trampa också, nu kan jag inte skylla på att cyklarna behöver fixas i vart fall.

Inga kommentarer: