fredag 1 februari 2008

Vista...


(klicka på bilden för få den läsbar)

Vista är underligt, markerade allt innehåll i min junk-mapp och Vista räknade ut att den innehåller 17.232 objekt sen poppar det upp en fråga om jag verkligen vill ta bort de här 58 objekten permanent. 58 fick det från att det var så många filer och kataloger jag markerade i junk-mappen men totalt finns där 16.856 filer och 1.158 mappar vilket, om man summerar det, blir 18.014 objekt. Så vart kom siffran 17.232 ifrån och varför denna inkonsekventa information till mig som användare?

Dessutom är det viss skillnad på 1,7 och 4,1 GB...

Ska bli kul att se om alla irritationsmoment med Vista åtgärdas med SP1, idag känns det inte som ett färdigt OS men jag gillar många funktioner, främst fältet Favoritlänkar i alla filhanteringsfönster.

Uppdatering:

Fick en annan info när jag väl svarade ja på frågan och började ta bort filerna. Väldigt konsekvent. :)

Inga kommentarer: