fredag 14 mars 2008

Åcken släde?





Vilken ska vinna min gunst? Alla fyra har Marzocchi 888 RCV i fronten, har fått bra betyg på MTBR och priset skiljer "bara" 6.000,- från den översta till den nedersta.

Faktum är att bilderna ligger i min önskeordning, nu återstår det att se vad Häggs kan leverera...

Beställde en Iron Horse Sunday Expert av honom innan jul men någonstans mellan Häggs och Iron Horse försvann beställningen så alla såldes slut utan att någon kom till de småländska skogarna, trist men sådant som händer.

13 kommentarer:

david santos sa...

Excellent bicicle, Tobbe!
Have a good weekend.

Tobbe Arnesson sa...

Mmm, jag tycker också vi bör ha tunnare simbassänger.

Mickegillarcyklar sa...

Ooooh vilket trevligt bryderi! Och jag hade rankat dem i ungefär samma ordning. Hur som helst tror jag du får skitkul oavsett vilken det blir.

Tobbe Arnesson sa...

Visst är det ett trevligt "problem", men ändå en liten besvikelse att det inte blir en Sunday.

Jag var helt nedkärad i Commencal Supreme förra året och försökte faktiskt köpa en i slutet av sommaren, men de var slutsålda. Årets röda är inte lika fin som den vita förra året tycker jag. Inte helt överrens med rött, men det verkar ju bli temat på mina ramar ändå på något vis. :D

Demo är ju demo, svårt att toppa den fjädringen tror jag, men det är mycket som behöver servas på dem också har jag en känsla av.

Norco känns lite mindre sexigt av någon anledning, kan inte sätta fingret på vad det är.

Å Kona har jag ju redan en...

Rikard sa...

Specialaren är nog den som är både bäst och har störts uppgraderingspotential, men en rcv är ju i princip en dropp off. Gick det inte att hitta en rc2 i samma prisklass?

ps, captchas är fula

Tobbe Arnesson sa...

Nästa steg upp från Demo 8 på min önskelista är Giant Glory DH, det är "billigaste" DH-släden som inte har RCV i snoken men den är 10 kkr dyrare och hamnar (än mer) utanför budget (Fox 40 RC2 pch DHX 5.0 skulle iofs. sitta som en smäck).

Alla klagar på RCV men jag tror inte riktigt den är så dålig som folk gör gällande, kommer ju inte tokdroppa och köra stenkista på samma tur än på ett tag så om den bara går att justera för en "åkstil" åt gången gör det mig inget. Men har jag fel får jag tjöpa en beggad gaffel och smacka dit istället.

Alla klagar på ordverifieringen men jag ser den inte, är du inloggad med ditt Google/Blogger-konto? Man ska inte behöva ordverifiera då nämligen, ska dubbelkolla inställningarna... Jag gillar inte heller CAPTCHA.

Tobbe Arnesson sa...

Hm, jag hade nog misstolkat vad en "bloggskribent" är till någon som är inloggad på Blogger snarare än en medlem av just min blogg. Nu ska ni slippa skriva underliga bokstäver. :)

Tack för sparken i rövva!

Vito sa...

Specilaren överst till min kille ludvika tobbe,så syns vi i Gesunda till sommaren :)

Anonym sa...

Tjena!

Varför inte Sunn Radical för 28 papp.. Klart bästa DHn i år..

Tobbe Arnesson sa...

KC, jag tror inte deras ram är så bra. Underligt länkage som påminner allt för mycket om det tokglappande jag hade på Crescenten och så alla ledpunkter jättelågt, tror den blir flexig i sidled.

Frågan är hur länge den väldigt lätta ramen håller för mina osmidiga 90 kg också...

Sen känns X-Fusion inte så skoj som bakdämp, men det är väl som mitt resonemang runt 888 RCV tänker jag.

Anonym sa...

Commencal:en såg klart snyggast ut!

//42Hz

Unknown sa...

Skippa Demo 8:an och köp en 7:a istället. Aningens lättare ram har jag för mig och borde vara billigare i pris. Plocka bort plast-pluppen som sitter innanför bakdämparfjädern så får du 7.8" slag.

Tobbe Arnesson sa...

Tack för tipset Peter, men det kommer bli 8.8" i rövva på mig...