måndag 14 april 2008

ICQ vs MSN


1997 registrerade jag mig hos ICQ, när de började med reklam i klienten körde jag knäckt variant av någon gammal klient. Tills jomper tipsade om Miranda, då var det ICQ via den klienten istället. Sen blev jag singel och "alla" potentiella tjejer jag träffade på SprayDate hade bara MSN.

Så till slut svalde jag min stolthet och la till MSN-protokollet i Miranda, kör alltså både MSN och ICQ i samma program. Utan reklam, blinkande ikoner och annat skit. Ren text, som det ska vara.

Men på senare tid har jag fått stora problem med SPAM via ICQ-protokollet, även om frestelsen är stor att tanka ned och installera .exe-filer från totala främlingar tänker jag nu lägga ned ICQ och bara köra MSN. Trist men det har blivit alldeles för jobbigt med ICQ, har försökt få SPAM-filter att funka men det blir bara halvdant. Varje dag får jag städa bort en handfull kontakter från listan.

Min "MSN" går att läsa här, för de som vill "adda" mig.

Inga kommentarer: