tisdag 8 april 2008

Krossat rekord

Som jag skrev 11:e mars har jag som sport att avsluta säljsamtal fort, svårigheten ligger i att få den i andra änden att tacka och lägga på. Inga bruse-metoder alltså.

Idag ringde det två gånger från Millennium Computers (de där som lovar en digitalkamera om man köper svindyra toner av dem, klicka på länken för att läsa mer om deras metoder), sista samtalet löd:

- [firmannamn] det är Tobbe.
- Heeej! Jag heter [ohörbart tjejnamn] och ringer från Millennium Computers. Hur står det till med dig?
- Vad vill du sälja då?
- Inget, hurså? Vill du köpa något?
- Nej.
- Nehej och jag vill inte sälja något. Tack och hej.


Telefontimern stannade på tio sekunder, nu blir det riktigt svårt att komma ned på fem...

Att de la på så fort och avslutade samtalet beror väl på att de lärt sig vem de kan lura och inte.

1 kommentar:

Alvmarken sa...

Jag avundas ditt rekord!

/Alvmarken