torsdag 3 april 2008

Oliver Twist

Mässa i Stockholm, lite prylar, lite monterflickor, en del bra seminarier och en avslutning på Oliver Twist och en massa god öl. Bra dag! Spanade in OTs tillfälliga sortiment och gjorde upp en plan på förhand.

Öppnade med 90-minute IPA från Dogfish Head, riktigt bra IPA! Gott om humle i den! Fick kommentarer från stammisarna runt baren om bra val och rekommendationer för fortsatt ölning.



Som fortsättning ville jag ha Choklat från Southern Tier men den var slutsåld, alternativet Ryan ó S Imperial Stout från Moylans Brewing Co. fanns bara på 75 cl flaska så det fick bli en "tråkig" Imperial Stout från Left Hand istället. Men den gick ned helt utan knot!


Övertalade (nåja) Markus F och JLarsson att dela på en Hop-15 från Port Brewing, ruskigt trevlig bekantskap även det! I bakgrunden ses JLarsson sniffa det sista från sin andra uppvärmningsöl.

Efter dessa tre kalasöl tyckte jag det var dags att avsluta och beställde in en Double Bastard från Stone Brewing Co., testapparaturen var något belastad vid det här laget så jag kan inte riktigt säga hur den var jämfört med "vanliga" Arrogant Bastard. Hittade dock inte tomheten mitt på tungan jag upplevt med Arrogant så det här kan mycket väl vara det bästa öl jag druckit. Det var droppen för Markus som gick hem. ;)

Även om jag tyckte det var bra nu ville JLarsson att vi skulle öla vidare, så orden "en värdig efterföljaröl till Double Bastard" uttalades till barpersonalen. Herr Larsson höll för etiketten och hällde upp åt mig och bad mig gissa, tråkigt för honom att Hibernation Ale varit min favoritöl från bolaget under julen så jag tog den direkt. :)

Sen kom JLarsson vinglande med ett glas Real.Ale till mig också, jag vet att jag drack ett tidigare på kvällen men testapparaturen var så pass påverkad att jag faktiskt inte kan placera in när den intogs!? Kanske efter Double Bastard? Två glas blev det i vart fall av den, helt ok den med men lita inte på mitt omdömme vid det här laget. :)

Tack för en kul och mycket god kväll, rikard, JLarsson, Markus F och Katta!

Inga kommentarer: