torsdag 31 juli 2008

Åre, slitigt

Idag var det slitigt att cykla, skallen var inte alls med i matchen och vänsterhanden har fått nog av att hålla i styret. Men mitt i andra åket när vi lagat Jerrys punka vaknade skallen och jag fick ett kanonåk på Bräckebäcksleden. Fast efter lunch dog skallen igen. Oh well.



Tre kabinlyft och ett i WM6:an var allt vi hann/orkade med idag. Sista åket körde vi växelvis framryckning med kamerorna på Easy Rider.



Vi lekte på hällarna uppe vid Kabin Berg ett tag innan vi gav oss av, så vi inte hade några bakom oss.




I början av Easy Rider hittade jag spår av att någon fått en kort och tråkig tur... Vi mötte även en som sprang upp mot Kabinen igen med platt framhjul. Hoppas han kom med sista kabin ned igen, annars blev läxan att alltid ha slang och verktyg på Skutan väl hård.



Väldigt stiligt på högzon, det som gör Åre värt att åka till!




Hittade en bunt hjortron! :)



Något besynnerligt skedde vid Hummeln...



Tjoho! Operation Kopparorm slutförd!



Sen Snorkeln, nedre Stjärnstigen och Kälkspåret tillbaka till lägenheten.


Ikväll håller jag mig nykter och hoppas vara piggare i skallen imorgon!

1 kommentar:

Johan Mölleborn sa...

Åh nu blev jag riktigt sugen på att åka till Åre. Det var några år sen jag var där sist. Lite besviken på att det inte var nån homoerotisk bild i den här bloggningen. Det borde vara standard.
/J