lördag 18 oktober 2008

Finfrämmande

Fredag kväll. Anki och jag delar på en flaska Masi Passo Doble (nr 6156) till maten, det är så gott så vi "råkade" dela på en till. En helpava vin och slocknad i soffan, vaknade alltså med viss huvudvärk och en rejäl seghet.

Väldigt onödigt eftersom pepe från Uppsala ska komma på besök. Drar mig i det längsta i sängen, funderar starkt på att ringa Harri och avboka eller i varje fall höra om han misstycker. Men Anki sparkar upp mig ur sängen och jag hastar i mig lite rester istället för frukost.

Kompletterar med en halvliter cola och en kexchoklad när jag möter upp Harri och pepe i Marnäs. Jag är rätt säker på att jag inte har en långtur i kroppen idag, men jag kan ju alltid bryta och ta mig hemmåt om det går för segt.

pepe har beställt "lite mindre tekniskt med fin natur än stig med extrema svårigheter" så planen är att ta oss till Källbotten och där köra 12,3 km-spåret som en åtta (för att klättra på grusvägen och köra stig utför).

Det dröjde dock inte länge innan det visar sig att Harri har än sämre ork än mig idag, snällt av honom. Så snart befinner vi oss ändå vid vändpunkten allra längst bort på långa spåret i Källbotten, alla tre. pepe längst fram och jag efter, Harri har tagit bilden.



Efter Källbotten åkte vi tillbaka till Håksberg och tog en liten stig förbi en liten damm på väg mot Ickorrbotten och sedan tillbaka till Ludvika. Harris bild igen, från den lilla dammen.



Jag hade en av hjälmkamerorna jag håller på att testa riggad, det dröjer dock innan det kommer visas några videoklipp från dem. Men här är ändå några stillbilder på när Harri slogs med en av hösten såpad spång.




Efter 3½h var vi tillbaka vid starten igen, mina ben var tomma, Harri slut och pepe såg rätt oberörd ut. Sorry, nästa gång vi får finfrämmande får vi se till att vara i form!

Fler bilder tagna av både pepe och Harri i turens tråd på happy.

Uppdatering 2009-01-09:

Filmen är klar! Skittråkig med bara hjälmkameratristess men man får se Harri vurpa. ;)

Se på YouTube eller ladda ned á 100 MB.

Inga kommentarer: