tisdag 4 november 2008

Double Bastard!


Igår släpptes de 2.160 flaskorna Double Bastard som letat sig till våra svenska Systembolag. Enda bolaget i Dalarna som tog in dem var Falun och bara 36 flaskor. Det fick alltså bli en ölköparresa istället för arbete på måndagsförmiddagen.

Tyckte det kändes som jag passerat någon slags kockogräns när jag tog ledigt för att köpa öl, men jag slog snabbt de tankarna ur huvudet när det visade sig att över en tredjedel redan sålts på 20 minuter.

Snabbt roffade jag åt mig en egen kartong med 12 flaskor och tog en trettonde flaska till Göran. Samt en del annat godis då, 4 Old Guardian, 2 Dark Horizon Second Edition och 4 Hell till Anki.

Det här har redan blivit en dyr ölmånad och om två veckor släpps julölen...

Hur gick det då med lagret? När jag var tillbaka på jobbet hade SB i Falun bara 6 flaskor kvar och det var 1.103 flaskor totalt i Sverige. Idag på eftermiddagen var de slut i Falun och 703 kvar i hela landet. Det hade nog gått att vänta till imorgon och beställa dem till Ludvika, men när favoritölet kommer på bolaget törs iaf. inte jag chansa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bastard!! När kan jag komma på besök?!? =)

//Harri

Tobbe Arnesson sa...

Ligger i kylen, när som alltså! :)

Mickegillarcyklar sa...

Mmmm...öl.