lördag 29 november 2008

Småhändelser i november

Pratade i telefon med mor i veckan, i bakgrunden muttrade far att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag.

Eftersom det inte hänt något egentligt värt att blogga om gör jag väl en bildkavalkad med småsaker som hänt under november, saker som i sig själva inte berättigat ett inlägg men ändå kanske kan vara av intresse eller roa.


Vi börjar med lite vardagsdramatik från den lilla byn Grangärde, någon har låtit hundens bajs ligga framför en garageport. Det föll inte i god jord. Om man roas av alla underliga lappar folk skriver ska man kika in hos argalappen.se.



Sen hoppar vi till i lördags då vi vrånggrillade hamburgare hos Ryddans föräldrar i Borlänge, jag somnade som en stock i soffan efter att ha pikat Anki att hon höll på att somna. De andra satt och snackade skit och skrattade åt mina snarkningar, säger de.




Datorer som kraschat offentligt tycker jag är lite roliga, speciellt i det här fallet då det är en Mac som startats om oväntat. Dagen efter var meddelandet fortfarande kvar i skyltfönstret hos Electrolux Home.




Papperskorgen på gymmet var tydligen översvämmad och avstängd?



I onsdags såg vi en väldigt bra teater, Ronny, Conny, Jonny, Sonny & Donny uppsatt av Dalateatern. Väldigt duktiga skådisar/artister/multitalanger och en kul och bra pjäs. Stor humor, kommer leva gott på den ett tag. Bilden har Harri tagit.



Gymmandet rullar på fint, även om Nautilus bara öppnar 06 på tisdagar och fredagar numer. Det är skönt att ha träningen avklarad när man slutar jobbet så morgonträning passar oss fint, men nu funkar det bara två gånger i veckan. Skulle gärna träna dubbelt så ofta.



Sen skulle det kanske inte göra något om de gjorde sig av med silverfiskarna heller, här är en av två jag trampade ihjäl i går.



När man köper en tidningsannons kanske man ska ägna ett ögonblick på att rättstava den? Speciellt om det gäller produktnamnet. Iofs. fick de lite gratisexponering här nu...



I Åre fick jag tokont i händerna av downhillandet i början, man är inte van att krampaktigt klampra sig fast i styret. För att slippa råka ut för samma sak nästa DH-vecka har jag köpt en Captains of Crush handtränare. De finns i flera olika trögheter och är långt ifrån de normala fjanthandtagen. Den tyngsta, #4, har bara stängts av fem personer i världen där svenska Magnus Samuelsson är en.

Själv köpte jag en #1.5, egentligen hade jag tänkt börja med en #1 men den fanns inte på lager.



Jag har en bit kvar innan jag klarar av att stänga den här, höger:



...och vänster:


Vi får väl se om jag klarar av det efter ett tags tränande eller inte...

Inga kommentarer: