söndag 15 februari 2009

98,7


En vecka har gått sedan jag vägde mig sist (99,9) och nu har vågen vänt nedåt. Jag har minskat på matportionerna och dragit in på sötsaker. Men onsdagsfika och ett par fredagsöl har det ändå blivit.

Någon motion att tala om har jag dock inte hunnit med. Gymmet uteblev både tisdag och fredag, onsdagscykling fick stå åt sidan för bilmek. Den enda egentliga motion jag fått var slalomåkningen igår. Finns klara marginaler för bättring alltså! :) 13,7 kg kvar till målvikt...

6 kommentarer:

Rikard sa...

grumt. förra veckan hade jag tappat 800g (från din målvikt), men det mätte jag upp i lördagsmorse. Jag gissar att jag nog har förspullit den nedgången under helgen =).

flatulated sa...

Tänk, du kunde ha vägt som en man men du ramlade på snöret! ;)

Undrar om jag skall beställa lite tjocklad åt dig via nätet...?

Du borde ju lätt kunna halvera dina portioner och ändå få i dig den mängd jag äter? ;)

Tobbe Arnesson sa...

Med tanke på hur fulla dina tallrikar i dina RRs brukar vara är jag inte helt säker på det faktiskt. ;)

Tjocklad är gott! :D

Unknown sa...

Det är ett tunt lager, det är bara kameravinkeln som gör att det ser mycket ut! ;)

Anonym sa...

Ett bra tips är att väga sig på kvällen första gången man väger sig och sen när man ska kolla om man har gått ner så tar man på morgonen istället, efter motion men innan mat. Då kan det skilja uppemot ett kilo!

Fast inte så kul om man sen väger sig på kvällen igen...då har man ofta "gått upp" igen :(

Patrik Skolling Möller sa...

Ett tips är att väga sig efter en rejäl sittning. Samla i några dagar. Så du väger 102. När du sparat klart går du och väger dig. Ta en bild och sedan sätter du dig en stund och vips så har du gått ner 4 kg. Smart va ? :)