söndag 29 mars 2009

Knuffsorbet

Nu har det blivit tre besök till Höjdarstigen på Ställviksberget den här veckan. I onsdags var snön ganska medgörlig, natten till lördag kom massor av blötsnö som övergick i regn medan vi var där. Idag hade blötsnön omvandlat även den hårda botten till sorbet.



Efter några vändor hade jag ändock fått till något av ett spår och farten började komma tillbaka igen.



På andra ställen var det svårt att hålla exakt samma spår hela tiden så jag karade undan den lösa snön med fötterna så gott det gick. Men det här med knuffadownhill är hårt arbete, svetten rann från pannan!


Nytt besök imorgon måndag, ska ta med en spade och ta bort den värsta snön i sista kurvan och branten. Just nu är det en smula svårt att få flyt genom det partiet.

7 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Jag verkligen hatar vintern just nu. Ska det vara så svårt att se till att det snöar på julafton och inte i april.

Tobbe Arnesson sa...

Äh, det snöar alltid i april. För något år sedan kom massor av snö i mitten av juni. Skolungarna åkte snöskoter på examen i Idre. :D

Snön brukar ligga januari-mars och en bit in i april, iaf. i södra Dalarna. Jag var sur på snön när den kom i januari, det var tokbra skridskoisar som försvann då.

Unknown sa...

Jag får ta en powernap på lunchen så kanske jag orkar haka på och cykla idag. =)

Mmmm, slush...

Hur halt är det att ta sig upp igen nu? Det var på gränsen senast! Kan ju iofs ta på mig kängorna istället för SPD-dojjorna, det gör ju inte så mycket nytta just nu. .)

Tobbe Arnesson sa...

Jag började halka lite mot slutet. Har inte haft några som helst problem tidigare, så jag antar det blivit mycket halkigare för dig. :)

Unknown sa...

Kängor på med andra ord! =)

Anonym sa...

Vilket smalt spår att cykla fort i! Ni tar det väl lungt pojkar?

Tobbe Arnesson sa...

Jag har inte skottat bort det där spåret, det är roligt. Går som tåget, både i fråga om styrsel och fart. Gäller att ha ena foten ute och beredd bara. :-O