tisdag 20 oktober 2009

Skridskohållare

Jag har länge funderat på att bygga en hållare till långfärdsskridskorna för bryning/slipning. Det finns förvisso ett antal på marknaden men de har sett så plottriga och ranka ut...

Hade spanat på en aluminiumprofil i "skrothörnan" i fars garage en längre tid. Passade på när de var i Egypten och satte sågen i den...



En kvart senare var ännu en bit avsågad.



Förstorade skallen på några M8 så de inte går fritt i de längsgående spåren. Försökte ta kort medan metallen lyste gult men kameran är inte vad den borde. Tur jag beställt en ny! :D



Skridskorna på plats. V-formen är för att det går snabbare för fåglar att flyga så (eller så är det för att man ska använda hela brynet och inte nöta gropar i det så lätt).




Blev betydligt stadigare än jag vågat hoppas på!



Nu återstår att köpa ett par brynen, ett långt och ett litet putsbryne. Nästa skridskoprojekt blir att flytta bindningarna på mina löshälsskridskor, foten är inte rätt centrerad på dem...

2 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Stiligt kanske är att ta i men funktionellt och påhittigt .-)

Tobbe Arnesson sa...

Mitt mellannamn är "fulmek". :D