tisdag 8 december 2009

Bluffprodukt


Vid min senaste beställning från Gymgrossisten fick jag en burk Lose It! på köpet, tänkte det kunde vara kul att testa denna mirakelkur som ska göra så kilona rasar från kroppen. Jag följde instruktionerna noga men ändrade varken kost eller träning i övrigt.

Två veckor innan var min medelvikt 99,77 kg.
En vecka innan var den 99,36 kg.

Sen började "kuren":
V1: 98,74
V2: 99,27
V3: 99,36
V4: 98,92
V5: 99,82

Ingen som helst effekt kan ses där alltså och detsamma med midjemåttet. Pillren räckte nästan fem veckor, detta då något piller blev missat och jag tror det var fler än 60 piller i burken (räknade dem aldrig).

Bara för referens följer här de två veckorna efter avslutad "kur":

V6: 100,62
V7: 100,27

Något lite tyngre efter "kuren" än under och innan, men V7 är en vilovecka utan träning och under vilovecka äter jag alltid som en häst av någon anledning.

Effekter jag inte märkt något av:

Vakenhet från Tyrosin. Har varit lika trött som vanligt, måste komma i säng tidigare.

Ökad termogenes (kroppens egna värmeproduktion) från 7-Keto DHEA Acetate och cayenne (caspaicin). Har varit lika varm som vanligt. Jag äter normalt mycket caspaicin och de gånger jag äter extra mycket brukar jag känna av "the ring of fire" men inget av det.

Aptithämning från CGMP, man ska känna det som att man redan ätit. Jag har varit lika hungrig som förr.

Mindre träningsvärk och onda leder från vitpilsbark (lär innehålla acetylsalicylsyra), inte märkt ett jota. Glad för det är jag, hur smart är det att konstant belasta kroppen med Aspirin/Magnecyl/Treo?


Nu till en effekt som jag faktiskt märkte av:

Milt laxerande effekt från Dandelion Leaf 4:1. Har gått och småbajsat mycket mer under "kuren", fan vad skönt det var att skita stort igen efteråt! :D


Efter detta högst vetenskapliga test tror jag produktnamnet "Lose It!" refererar till de 400,- en månadsförbrukning kostar. Om man inte får burken på köpet då, men inte ens då är den värd besväret.

Inga kommentarer: