lördag 23 januari 2010

"Asfalt"

Var tvungen att komma ut på en cykeltur innan finfrämmandet från Stockholm skulle anlända. Insåg att skogen fortfarande är ofarbar och tog Sutran på en tur runt Haggen. Sommartid går det att pressa den rundan på en timme men med dagens före visste jag det skulle ta betydligt längre tid.

Cykelbana ut till Campingen vid Östansbo som rullade trööögt. Asfalten ned till Snöån var dock helt OK:




Stannade till på bron efter Snöån och drack vatten (hade flaska i ryggan, -5°C så det var ingen idé att ha flaskorna på ramen eller slang i ryggan).




Sen började ett spårigt och moddigt elände som varade ända till Hagge.




Utför och kurva, den spåriga vägbanan drog iväg cykeln åt fel håll. Modden ville inte låta mig återfå balansen. Förberedde mig på att tackla marken men fick i sista stund tillbaka kontrollen över framhjulet och balansen. Spännande!




Försökte gena mellan Hagge såg och Lernbo för att slippa riksvägen, det var en dålig idé men jag slapp bilarna.


Hade tid över så jag tog en liten bonusrunda över Gubbo och Harnäs, 36 km på ganska precis två timmar. Helt OK med tanke på föret och att jag fick pulsa 5-600 meter vid bilden ovan.

Dubbla cykelbyxor som båda har blöja var dock en dålig idé, skavsår i mellangården...

3 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Mmmm, skavsår i mellangården ;-) Ser att ni har precis lika grått som här.

Ordverifiering: chesses

Ingrid sa...

Du cyklade i mina kommande hemtrakter, hade du svängt upp till höger efter muren hade du kommit upp till vårt nya "hus" :)

Tobbe Arnesson sa...

Åh fasen, snacka om enskilt läge! :D Grattis!