onsdag 2 juni 2010

Resan till Glentress

Del 1/5
1. Resan till Glentress
2. Glentress
3. Innerleithen
4. Inofficiella Glentress
5. Hemresan


Hade inte passet tillgängligt när jag checkade in OnLine och skrev ut mina boardingkort (RyanAir ska ha €40 för att göra det på flygplatsen, per boardingkort så €80 totalt). Därför chansade jag att passnummer var samma sak som personnummer - det är det inte.

Försökte ringa kundtjänst och ändra men det var toklång kö, får fixa på flygplatsen tänkte jag. Sen glömde jag passet hemma så vi fick vända, lyckligtvis kom jag på det efter bara sju kilometer.

Väl vid flygplatsen var vi väldigt sena (mental note to self: Det tar fyra timmar till Skavsta om man tar det lugnt och har paus) så det fanns ingen tid att försöka ändra passnummer, men de sket turligt nog fullständigt i detta. Men nog hade det varit väldigt snopet att blivit nekad att gå ombord planet för en sådan sak...

Efter att ha hämtat hyrbilen på flygplatsen i Edinburgh och Jonas hittat både förardörr och bilbälte (de sitter på fel sida) hamnade vi snart i Innerleithen där vi skulle bo. Klockan var sent och denna hämtmatsrestaurang var det enda som var öppet.




Morgonen efter stack jag ut huvudet genom takfönstret och fick se hur stan och dess omgivningar såg ut. Inte alls tokigt!



Let's get ready to ride!

Del 1/5
1. Resan till Glentress
2. Glentress
3. Innerleithen
4. Inofficiella Glentress
5. Hemresan

Inga kommentarer: