söndag 27 juni 2010

Tobbe goes svetto

Drog ut på en morgontur utan plan, var lite tunt klädd för fart på väg så jag tog in på Finnjansvägen. Har sett den på kartan och tänkt leta stig i dess närhet, det är närmsta berget och kanske lämpar det sig för knuffcykling?




Skogsbilväg med 405 höjdmeter. Tvingade mig själv att trampa på mellan fram och tredje bak.




Kom upp till de första två vändplanerna med illamående, men på väg upp till tredje tvingades jag stanna och hämta andan. Passade på att fota utsikten.




Fyra tarmar utforskades, uppför till vändplanerna och utför tillbaka. Intervallträning!


Skrämde upp en ung älgtjur på 15-20 meters håll, han sladdade rätt bra innan han försvann in i skogen. De är stora på nära håll! Kul för det var länge sedan jag såg älg!

Däremot såg jag ingen stig, får snöra på vandringskängorna och se om det finns några bra linjer på berget...

Ganska precis en timme var jag ute, bra morgonsväng. Nästa gång ska jag fixa det på vald utväxling, sen blir det en tyngre växel. Jag behöver verkligen trampa mig ur komfortlunken jag fastnat i. Ride till you puke!

Inga kommentarer: