tisdag 14 september 2010

Livigno

Tyska postorderfirman Rose Versand bjöd ned mig och Westman till Livigno i Italienska alperna för att testa 2011 års Rose mountainbikes för happymtb.org. Vi bloggade lite från resan medan vi var där:
Rose Press Event 2010 - En doft av Rosor i Italien
Rose Press Event 2010 - Alpstigar och Edelweiss
Rose Press Event 2010 - Snöfall och hårdtestning

Fler skrifter på happy lär dyka upp i framtiden, men då med fokus på cyklarna. Här följer så länge lite bakom kulisserna från min resa.

Tåg från Borlänge till Arlanda, alla fick kliva av i Hedemora eftersom det var rälsbrott till Avesta. Fick vänta länge innan det kom någon ersättningsbuss men den första bussen gick raka vägen till Arlanda, så när som på en förvirrad sate som skulle av i Avesta!?




Trängde mig före i köerna på Arlanda och hann fram till min gate, till och med tid att pissa och köpa en macka innan boarding. Puh! Väl ombord på planet blev jag besviken på Lufthansa, jag fick inte köra min radiostyrda bil!? :(




Mellanlandning i Düsseldorf, mitt plan till Zürich var en timme försenat så jag fick vänta...




I Zürich hyrde vi bil och for över Flüelpasset och sedan en över 3 km enkelfilig tunnel till Italien. Sen cyklade vi en massa (22 timmar cykling på tre dagar), se mer på happybloggarna länkade överst. Här är en bild på Westman som snavade på räcket. :)




Ett galet gäng Italienare moonade sin fotograf.




Bland annat supersläta vandringsvägar, men fantastiska omgivningar!





Sugen på ett bad?




Natten till måndag kom det snö. Cykeldagen började med snöfall, solsken och regnbågar - allt samtidigt! :D




Efter tre cykeldagar for vi tillbaka till Zürich, Scweden Power!




Framme på flygplatsen sisodär fyra timmar innan min flight skulle gå, men vems flight är den där enda röda inställda?


Självklart min fina direktflight till Arlanda... Blev ombokad med ett något senare flyg via Köpenhamn, framme på Arlanda två timmar senare än beräknat. Nästa resa måste gå som tåget, eller vänta nu, tåg går inte alls...

1 kommentar:

Unknown sa...

Gah! Sjuka stigar, lite sugen blir man ju på ett bad när man ser det där karet. ;)